Negyvennegyedik hét - hétfő

[Égőcsere]

Az égőcsere egy autóban nem olyan nagy dolog, gondolhatnánk. A régi kisautónkban ez körülbelül 5 perc volt. Nőtt a család, nagyobb autó kellett, ami persze modernebb, biztonságosabb. Télidőben és egy modernebb autóban azonban az égőcsere nem is olyan egyszerű feladat.

1. Először is, az autó tiszta kosz, tehát irány a mosó. Ez mindig jó program egy két és fél éves kisfiúval, aki több mint egy hete be van zárva a lakásba. A mosóban már régi vendég Zsombor, ül a széken, kommentálja az eseményeket.

2. Mosás után a kocsi a garázsban marad száradni. Ebéd után következik az égőcsere. Először leszedjük a burkolatot a csomagtartóban, majd kihúzzuk az áramkábelt. Utána jön az első meglepetés: az égő kicseréléséhez az egész lámpaburát ki kell szerelni. Két csavar, az nem sok. Az első könnyen megy, a második nem.3. Különféle eszközökkel próbálkozom, de a műanyag csavar nem enged. Cserébe tönkremegy. A hibás égő csak bent marad. Negyven perces szenvedés után feladom. A kocsi bibliáját fellapozva, az égőcseréje résznél ez áll: „A gépkocsi hátsó helyzetjelző lámpájának cseréjekor a csavart az erre rendszeresített speciális kulccsal lehet kinyitni. Amennyiben nem rendelkezik ilyen kulccsal, forduljon szakszervizhez.” Szuper, honnan lenne ilyen kulcsa az embernek, ha nem adnak az autóhoz?4. Égőcsere elmarad, majd szervizben kicserélik az 500 forintos égőt tízezerért.

Érdekes, hogy az ember mindenféle technikai eszközt fejleszt ki azért, hogy a testi épségét megóvja, életét kényelmesebbé tegye. Aminek következtében az élete egyre bonyolultabb lesz. Pár évtized múlva talán már mindent meg tud gyógyítani az emberiség, vagy elrepül a Marsra, mégis gépek és bonyolult rendszerek nélkül már egy sima égőt sem tudunk majd kicserélni. Ami mégis csak a világ egyik legegyszerűbb dolga.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése