Ötvenkettedik hét - hétfő


[Fejezetek Ó Ella hagyatékából]


Ó Ella kitalált név; egy hölgyet jelöl, akit nem volt szerencsénk ismerni. Mégis, úgy hozta a sors, hogy amikor jó pár éve elhunyt, az általa évtizedek alatt felhalmozott/megőrzött/archivált dolgok egy része az Arnolfini Archívumhoz került. Csak töredékről lehet szó, Ó Ella ugyanis a szó szoros értelmében minden megőrzött. Ránk jutott hagyatéka feldolgozásra vár.
E feldolgozás sohasem lesz teljes, de elkezdődött. Az Arnolfini KépíróKör ötvenkettedik hetében Ó Ella három – végtelen következetességgel, klasszikus blogger-mentalitással, gyöngybetűkkel vezetett – naplójából közlünk részleteket (a tulajdonneveket megváltoztatva), s felvillantunk naponta három tárgyat, tárgycsoportot az általa megőrzendőnek ítéltek közül.
Zsubori Ervin, Arnolfini Archívum
2011. február 21., hétfő

------------------------------------------

Budapest, 1944. február 21. hétfő
Feküdtem az ágyban egész nap. Apa betelefonált az irodába. Olvastam. Zeneelméletet tanultam. Olvastam. Számoltam. Olvastam. B. behozta a frissen érkezett Magyar Nők Lapját és azt olvastam. Aludtam. Olvastam. Anyától levelezőlap érkezett.


Budapest, 1946. február 21. csütörtök
1/4 8-kor keltem fel. Ágyamat bevetettem. K.-ban voltam dolgozni, központban voltam a családi pótlékot felvenni, 237 ezer pengőt kaptam. L.-ben voltam. 1/2 6-kor jöttem haza. Zongoráztam. 3/4 7-kor vacsoráztunk. A víz nem melegedett meg és a gáz kialudt, így nem tudtunk mosogatni. 1/2 12-kor feküdtem le.


Budapest, 1948. február 21. szombat

10-kor keltem fel. Ágyakat bevetettem. Reggeliztem. Vasaltam. 2-kor ebédeltünk. Olvastam. Élesztőért voltam meg újságért. Levelet is magammal vittem, amiben S. néninek részvétet kívántunk és feladtam. Uzsonnáztunk. Pogácsát sütöttem. Apa leírta a Händel Hallelujáját és abba a szöveget begépeltem. 1/2 9-kor vacsoráztunk. Hajat mostam. 2-kor feküdtem le. Ágyban olvastam.

1 megjegyzés:

  1. Erről a hagyatékról már annyit meséltél és most beavatsz minket..., de jó!
    Előre időutazók!

    VálaszTörlés