Ötvenkettedik hét - kedd


[Fejezetek Ó Ella hagyatékából]


Budapest, 1944. február 22. kedd

Ma is feküdtem, mert még mindig görcseim voltak. Olvastam. Aludtam. Olvastam. Zeneelméletet tanultam. Olvastam. Apa szépeket zongorázott. Olvastam.


Budapest, 1946. február 22. péntek

1/4 8-kor keltem fel. Ágyamat bevetettem. K.-ban voltam dolgozni, pénzt kaptunk. Vásárolni voltam. 1/2 6-kor értem haza. 1/4 7-kor vacsoráztunk. Vászonzacskókra a nevemet száröltéssel kihímeztem. Mosogattam. 1/2 1-kor feküdtem le.


Budapest, 1948. február 22. vasárnap
1/2 10-kor keltem fel. Ágyamat bevetettem. Kávém lehajtottam. Templomba mentem villamossal, mert már késő volt. Utána próba volt az iskolában. 1/4 2-re értem haza. Átöltözködtem a sötétkék ruhába. 1/2 2-kor ebédeltünk. Megfésülködtem. 3 óra előtt 10 perccel indultam hazulról. Felszálltam a 9-es villamosra és váltottam egy átszállójegyet, aztán a 49-es villamosra szálltam át a Gellért téren, majd a 75-ös villamosra a Rákóczi út elején. 1/4 4 előtt 10 perccel kint voltam a Hév.-nél. Ott az átszállójegyre vettem egy kiegészítő jegyet Mátyásföldig 60 fillérért. A váróteremben gyülekeztünk. 4 óra előtt 10 perccel beszálltunk. Elég jó kocsit kaptunk. 1/2 5-kor értünk ki Mátyásföldre. Megnéztük az épülő templomot. Aztán elmentünk a kultúrházba. K. mondta a bevezetőt, utána mi énekeltünk. 8 órakor volt vége a hangversenynek. Ott aztán finom fehér kenyeret kaptunk tormás virslivel. Egy krigli sört ittam. És sütemény kaptunk. Én egy pogácsát és habrollót kaptam, a habrollóban valódi tejszínhab volt. 1/2 9-kor indultunk a Hév.-hez. Kombinált jegyet vettem 1.30-ért. 1/4 10-re értünk be Pestre és a 75-össel jöttünk a Múzeum krt.-ig és ott felszálltunk a 49-esre. Aztán én a Gellért téren átszálltam a 9-esre. 10 előtt 5 perccel értem haza, de azért a kapu már zárva volt. Arcot, kezet mostam. Paradicsomlevest és pogácsát ettem. 12-kor feküdtem le.


3 megjegyzés:

  1. Folyamatosan azon elmélkedem, hogy vajon ez a kis notesz mindig vele volt, hogy ilyen percre pontos minden vagy este lefekvés előtt idézte fel az eseményeket újra? És mi lehetett a célja ezzel?

    VálaszTörlés
  2. Épp az 1948. február 23-i bejegyzésben van utalás arra, hogy utólag írta be az előző napot; talán azért, mert későn ért haza, illetve részletes beszámolót szeretett volna (az is lett, ezért terjedelmi okokból a szerdánál közölt részlet csupán kivonat).
    Az írás egyenletessége, hibátlan minősége (sorvezetőt is használva) arra utal, hogy nem menet közben írta a naplót. Valószínűleg egyszerűen mindenre pontosan emlékezett. És azért ilyen részletező módon, hogy öt év múlva is pontosan emlékezni tudjon...

    VálaszTörlés